Gracias!

Dec 7, 2011

WW: Salah Faham atau Tak faham?

Assalammualaikum...

Hola 1Malasia!

Title: Conversation between me and friend from Indonesia
Venue: FB chatting













P/S: Berguling-guling aku ketawa... Walaupun serumpun tapi masalah bahasa tetap ade...

9 comments:

a kl citizen said...

ya betul, semalam baca Utusan, ada satu artikel, rupanya bila kita sebut budak ... maksudnya hamba. budak indon, membawa maksud kita menghina mereka ... patutlah mereka sering marah kat kita

Marina Monroe said...

Salam ziarah, Memang lain lah bahasa Indon dan Malaysia, mereka juga banyak dialek mcm kita spt kelantan, trengganu, perak, kedah dan sbgnya..heheheheh

ShimaSalleh said...

blajo ckp jowo la kak mar... jowo pon ada mcm2 versi huhu..

MaryaYusof said...

Cikgu Normah: Saya setuju..kadang-kala benda yang kecil boleh membuatkan kite bermusuhan sesama sendri...hanya krn slh fhm bahasa...

MaryaYusof said...

Aunty: yelah aunty... bile ckp dgn dorang ni lain2 jgk kdg2 dgr bahasa/perkataan yg dgunakan...Sy mmg lambat ckit nak phm...

MaryaYusof said...

Chemot: Jowo pun jowo lah...hehehe

wan nurul hezrina said...

hehe bahayanie..bukan mslah bahasa bangsa lain jer kak mar.masalah dialek bangsa sesama bangsapun kadangkala salah paham..hoho

MaryaYusof said...

Wan: Yelah wan...bahaya & susahkan...erm....

MaMa QaiSaRa a.k.a nunu said...

hihihi....
o.k l atu dpt berkenalan n negara lain..
x fhm kite bertanya..
ngeh..
ngeh..