Gracias!

Dec 16, 2011

Marya Yusof??

Assalammualaikum...

Salam 1 Malaysia...

Marya Yusof?? Nama macam artis lah...

Hahaha ~

Ok...ok...tau korang nak muntah...

Sebab tulah aku terpanggil nak buat entry ni, adoyai..!

Jomlah kite kenal-kenal... Sebelum tu, cerita tentang asal-usul name dulu...

Nama sebenar aku Maryatie Bt Mohd Yusof... Ejaannya memang exactly macam tupun..hehehee...

Aku sebenarnya tak pasti siapa yang bagi nama ni tapi, kalau ikut cerita... asal nama aku ni dari perkataan MARA... ala, Majlis Amanah Rakyat tulah... Sebab, arwah abah aku dulu pernah kerja sekejap kat situ... macamana boleh jadi MARYATIE tu aku tak pasti... nasib baik nama aku bukan MARATI... Kalau tak, haru jugak aku...hehee..

Family aku biasanya panggil aku Mar... Dik Mar (sebab aku anak bongsu)...

Hanya yang betul-betul rapat je panggil aku Mar...

Aku tak suka orang panggil aku Yati, Atie or whatsoever... rasa macam tak kena dengan jiwa je nama tu... lagipun kakak aku nama die Hayati, orang sume dah panggil die Yati... So, tak payahlah panggil aku nama tu buat confuse je... Tapi ade gak yang tak kenal dengan aku, panggil nama tu... Lantaklah...

Ade jugak yang panggil aku Mary.... Mery... ni masa belajar kat Uni dulu... Dorang ni susah sangat nak ingat nama aku... sesuka dorang je panggil aku Mery... Ingat aku biskut Mery agaknye... heheee....

Aku tak suke sebenarnya tapi nak buat macamana, dah orang nak panggil terima jelah...rasa kelakar pun ade gak... sebab sape yang dengar mesti bajet aku nak nama glamer... kononnye omputih sangatlah...hahaha... menyampah...!

Ade jugak yang panggil Mery Ke'ai... Ke'ai tu maksudnye comel dalam bahasa Mandarin... tang mane yang comel, aku pun tak tau... geli ketiak aku...kih kih kih...

Ramai jugak yang panggil aku Maria, tapi aku tukor jadi Marya sebab dah ejaan name aku macam tukan... Masa Diploma kat Uni  dulu memang semua kenal aku dengan nama nilah... Mery tu panggilan masa belajar Degree.. 

Asal nama Maria ni masa masuk Form 6 kat KGV... sekejap je amik Form 6 pastu cabut masuk U... ade ke bebudak ni cakap name aku macam orang Indo (Indonesia)...kureng asam betui! Tapi memang ala-ala pun kan.. kah kah kah ~

Pastu dorang panggil aku Maria, konon abis glamer sangatlah...heheee

Rasa selesa dengan nama Marya Yusof ni.... rasa mudah & komersial sikit...cheeewaah!

Kalau nak berkenal-kenalan formal atau informal aku akan perkenalkan diri dengan nama ni... Orang memang senang nak ingat...

So, itulah asalnye nama Marya Yusof ni...

Well... korangnye name macamana pulak??



P/S: Entry syok sendiri + boring...hehehe








16 comments:

Ce'gu JAERA said...

ehehehe.. banyaknya gelaran.. Itu lah uniknya nama pada diri seseorang kan... tanpa nama, siapalah kita untuk bersama2 dgn orang lain...

Hmmm, nama pangggilan Mery ke'ai tu mmg sedap lah bunyi nya... comel2 je.. ehehe

Unknown said...
This comment has been removed by the author.
Nissa Azmir said...

ni marya, i'm nisa azmir.. hehehe

Unknown said...

tak tau asal usul nama..
celik2 mata je dah nampak dalam surat beranak nama ni.
ekekkek

Pn. Muda said...

Aku pulak..nama asal Marlia Aini Marham...kat rumah panggil Ani (mcm nama kampung..kehhkeh)..

Kat sekolah orang panggil Marlia, ada jugak yang sesuker hati panggil Mar..hikhik..

Dikampus orang panggil A'ai..sebab diorang nak shortform..Kalau Madihah (Didie), Khairunnisha (Nana)..ha..tu dia aihhh....

Family belah mertua panggil Aini (ada la maksud baik skitt..)...ada la kawan2 niaga panggil aku si comel ( nak jugak Ke'ai tu..) hikhik...A'ai Ke'ai..pergh...tapi aku suka nama Aini tue..rasa nama tu terjaga skit wibawa ni..hikhik...

Unknown said...

Ummi Rania Raffel: Hai, Nisa Azmir!

Unknown said...

Diana: It's ok... Tq for ur visit ;)

Unknown said...

Pn Muda: A'ah, A'ai ke'ai bile nak hupdate blog?? dh berabuk dah tu...copek2 cite la ape2..hehehe

fyzz said...

oo tuh kisahnya di sebalik nama..ok2 saya panggil marya la..as u mentioned kan..k...btw..kisah di sebalik nama marya tuh unik la..sbb saya pun berkhidmat ngan mara skang nih..:)..MAJLIS AMANAH RAKYAT.
pepun...fyzz nama masa suami panggil masa zaman cinta2 dulu..
kt U dulu masa zman remaja riang ria..orng panggil pijot..(smpai skang geng2 Uitm pangil gitu)
kt ofis orng panggil fiza...:)...sekian terima kasih..

Unknown said...

Fyzz: Tp mmg sweetlah name Fyzz..unik...ade jgk kwn name Fiza panggil pijot gak...comel je...

Cik Yaya said...

Salam kak, hehe ni cik yaya boboi boi. hahaha. tak de lah..thanks sbb singgah blog yaya ye. keep in touch, =)

Unknown said...

Cik yaya: Salam cik yaya boboi boy...anak akak suke tgk cite tu...hehehee...thanks for ur return visit jgk ;)

susumanis said...

ok la tuh..glamer bunyinyer..hehe

susumanis said...

ok la tuh..glamer bunyinyer..hehe

caramello said...

hi Marya...

i'm ana...xtau nk start tang mana tp muka marya mcm my friend zaman dip dulu..lain course, lain hostel tp since block hostel dekat so kami selalu gak la borak2...kebetulan nama pun marya yusof...gak cuma pas dip lost contact...

Dr Singa said...

ke'ai sayangggggggggg..

post dah sampai..
baru sampai!!

mmuahhhhhhhhh