Gracias!

Feb 15, 2012

Super sensitive!

Assalammualaikum....

Hola!

Kita adalah manusia bukan maksum kecuali Nabi & Rasul yang diangkat martabatnya di sisi Allah... Saya melakukan kesilapan begitu juga anda... 

Catatan untuk diri saya sendiri, kadang-kala kita melihat dunia dari sudut mata kita sendiri... Dan merasakan kita sentiasa betul... Saya juga begitu, kadang-kala hanya kerana kata-kata kita menjadi cepat sangat terasa dan emosional... 

Macam saya, saya sangat sensitif & mudah terasa, tapi insya'Allah mudah memaafkan... Bila saya marah kadang-kala saya akan mengeluarkan kata-kata yang menyakitkan... Tapi kalau saya terlalu sangat-sangat marah, badan saya akan menggeletar seterusnya memaksa saya  berdiam-diri & terus menangis... Saya seorang yang keras kepala & keras hati juga... Saya juga boleh bertindak diluar batas minda kalau tak kena dengan caranya... 

Asam garam blogsphere ini, ada yang memuji ada yang mengkritik, ada yang suka ada yang tak suka... Kita tidak boleh memaksa orang untuk suka pada kita...

Yang memuji, secara jujurnya saya rasa malu dan saya anggap sebagai halwa telinga, juga sebagai 'DOA'... terima kasih, darling :)...Yang mengkritik, kadang-kala rasa nak delete je... Tapi sangat bagus sebagai teguran... Terima kasih juga, mi amor :)

Siapalah saya... Hanyalah manusia biasa... Apa yang saya lakukan hari ini adalah untuk terus belajar mencari redha Allah, bukan redha manusia... 

Kepada yang berkenaan, saya juga memohon maaf... I rest my case!

Case dismiss ~


P.S. Hati-hati bila menaip...*wink*wink*

------<---<----@


25 comments:

eeiyss said...

nape ni kak marya~ jangan sedih2 k... la tahzan...
is pun sangat sensitip... sama perasaan macam kak... kalau marah kadang2 nangis je... geram... tapi xdela sampai cerkah2 or lempaq2 barang.... hehe

missSenget said...

sedihnya kalo kata2 kita org salah anggap..

cara orang lain2 kan..

kdg2 kita anggap tu gurau senda..
tp bagi org lain gurau kasar..

kite kalo marah sgt pn bole bawa pada nangis..

huhuhu..

Ummi Iman said...

biasalah namapun manusia.. perlu ada rasa sensitive untuk sesetengah perkara.. kalau semua positif pun bahaya juga kan??

Azi said...

biasalah tu...ada yang suka dan tak suka, klu tak suka tu sbnrnya dia perhatian kat marya tu..sabar k

Ini Kisah Kami said...

saya pun pernah mengalaminya...
ada yg terasa dgn n3 saya...
walhal tak bermaksud nak tuju kat die pun..
sekali die pun buat n3 serang balas...huhu...

bukan mudah nak senangkan hati semua org...kan...

:P

Tea said...

Biasanya yang mengkritik itu dah biasa masuk mana2 blog mencari yang silap.. itu dah jadi habit... buang pun takpe..

wan nurul hezrina said...

wan kelau marah payah rasanya sbb bila marah mmg rasa suara mengigil n tangan menggeletar..sudahnya g tidojer bangun baru okey=)

susumanis said...

salam beautiful marya...manusia mcm mcm..melaui apa yang ditulis kdg kdg bagaikan boleh membaca isi hai mereka..biarkan aja mereka yang dalam duka dan meluahkannya melalui tulisan pada marya..doakan supaya mereka bisa bahagia dan ceria spt marya..oki doki..keep smiling bebeh :))

yana-feehily said...

huhu..ada org yg sentap dgn akak ke ni? abaikan je la org tu ye..kita menulis tkde niat nk sentapkan hati sape kan :) sabar ye kak..

kita sama la, bila marah sgt badan menggeletar, pastu tau nangis je..hihiihi..

Adylia Qarissa said...

yang kritik tu jadikan semangat :)

Sidratul Muntaha said...

salam
no heart feeling babe.
khilaf aku juga.
aku assume sume org mcm aku.
selamba.
tak kesah.
well,human still human.
byk flawless.
maaf bermaafan la sesama kita yer.
:)

Zaitun said...

Salam ziarah

Bukan senang nak puaskan hati semua orang.

Ariff Budiman said...

Salam Marya.
Saya pun pernah di sernag bila saya silap menaip walhal bukan kita bermaksud untuk mengutuk seseorang. yang paling baik ialah kita cepat2 memohon maaf walaupun kita tak bersalah sebab orang yang memohon maaf merupakan orang mulia hatinya. Semoga terus berkarya

~ yus ~ said...

erkk, kenapa ni?

buang yang keruh ambil yang jernih ya Marya...w

Gen2Merah said...

salam akak.. biasalah tu kan.. asam garam kehidupan... ada yang suka, tapi bukan semua yang suka.. pujian kritikan semuanya perlu kita hadapi dengan ketabahan.. anyway, hadapi semua dengan senyuman...

apa kabar Peru ari ni? ehe

|| NaFiRaa || said...

Tak pe.. amik sebagai pemankin semangat k~ teruskan menulis!

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

sy pon sama mcm marya..sensitif (utk sestengah perkara)


dan kalau marah sgt boleh menggeletar dan menangis..kalau dh nangis tu maknanya marah sgtlah tu..

Lynn said...

Marya..sedih pulak lynn baca..
Ye la...kadang-kadang maksud kita disalahtafsirkan...

Cikgu Ma said...

sikap akak macam saya...

MiaJie said...

Walau sebaik mane pon kata kat kite, mesti ade at least 1 people that will misunderstood it. The best solution is, ignore them. (~,*)

mas saari said...

kritik, kutuk dan mencari silap orang lain itu dah sebati dengan manusia yang dengki...

Scarlett O'Hara said...

Dtg follow dari umah Ben.

rumah kuning said...

takyah sedih2.sabar je lah pengubatnya.

Aishah Jahirah said...

saya pun super sensitif terutamanya dgn org terdekat saya.sensitif tp keras hati,degil...hehee pakej lengkap tu...:)

Juliet_iRa~" said...

sbr ye kak..:)

ignore je la..jgn dok fikir sgt ea..smileee..:D