Gracias!

May 15, 2012

Naqbah & Teacher's Day!

Assalammualaikum...

Hola Hermanos & Hermanas!

Mungkin saya terlewat, tapi harini di sini 15 Mei 2012 adalah Ulangtahun ke-64 Palestine dijajah. Tragedi Naqbah menyaksikan beratus ribu rakyat Palestine yang diusir dari rumah-rumah dan tanahair mereka sendiri tanpa sebarang pembelaan termasuklah dari negara-negara umat Islam sendiri... This was the harshest and most brutal ethnic cleansing in the world!  :'(

Naqbah (Arabic) = Catastrophe/ Disaster

Perdana Menteri pertama Israel, David Ben Gurion dengan angkuhnya pernah menyebut, "the old will die and the young will forget". Buktikan Yahudi Laknatullah ini salah! 

Marilah kita sama-sama memperingati, bertafakur serta berdoa agar 'the theft of land' akan menerima padahnya dari yang Maha Agung... Insya'ALLAH... One day! Viva Palestine! 


My FB profile's picture! Cute kan :) Syukran Mel (Mohamad Muzammel) - Yang terpuji, orang yang berselimut! :))

Saya juga ingin mengucapkan Selamat Hari Guru pada semua pendidik yang pernah mendidik saya! Juga buat teman-teman blogger yang sangat saya kasihi... Ramai blogger adalah seorang GURU/PENSYARAH... Saya sangat menghormati anda kerana anda adalah insan yang ALLAH pilih dari antara semua manusia untuk memikul amanah ini... Mucho gusto! :))))

Tak lupa buat rakan-rakan serta kenalan saya yang bergelar guru... Wa respect sama lu beb! :)))


Ni gambar masa saya mengajar di Sek. Ren. Keb. Seri Mawar, Seremban.  Saya pernah menjadi 'temporary teacher' masa lepas SPM tahun 2000 selama 4 bulan... hikhikhik ;):))

Unforgettable moment... My sweet 17th experience... ahaks!

Wait for the story ya! (Ada ke nak tahu?? ahahaha!)

Till then... Chau!

xx 

  

28 comments:

kakcik said...

Assalamu'alaikum Marya.

Semoga Palestin akan bebas juga dengan izin Allah. Laknatlah ke atas Yahudi terkutuk itu.

Selamat hari guru buat Marya juga. Agak2nya ada tak murid2 yang masih ingat dengan Cikgu Marya? :)

CaDLyNN said...

my doa always for them..

" Ya Allah, sebagaimana engkau pernah menghantar burung-burung ababil menghancurkan tentera bergajah musyrikin, maka kami memohon kepada mu ya Allah, turunkanlah bantuanmu kali ini kepada orang-orang islam di palestin, hancurkanlah rejim zionis yahudi sedahsyat-dahsyatnya" . Amin


selamat hari guru jugak..lin pon penah jadi cikgu tadika untuk 2 minggu..hehehehe...tp student pgl kakak (perasan) =))

norhidana said...

tragedi yg menunjukkan yg betapa zalimnyer israel juga sekutu2nya...

oooh akak penah jd cikgu jap yek.... akak nih ntah2 1 umur dgn dana... dana thn 82...

Anum said...

Selamat Hari Guru pada semua Guru seluruh Malaysia

..::SangRatoo::.. said...

Salam Cekgu Marya :)hehe

Moga² bumi palestin dan rakyatnya akan selamat dari orang² Yahudi.

have a nice day! :* muah

♥MAMASYAZA♥ said...

selamat hari guru pd semua guru2 di msia

Nens Collection said...

wahh..akak pernah jd cikgu..lps spm plak tu..sy dulu2 beringus lagik..nk mengajar pon segan silu..hoho..xde keyakinan diri lagik..syabbas akak..hepi teachers day buat kak marya..;)

MamaEma said...

Salam Marya

Selamat hari guru...sama-sama kita doakan kesejahteraan rakyat palestin...

patutlah buka fb ada banyak gambar-gambar ditukar..

miloais milo said...

semoga palestin bebas jua dari israel laknatullah itu!

and.. happy teacher's day...

AmirFX said...

Salam.. Hola Marya! Ishh.. Geram tol ngn puak Yahudi nie.. Semoga rakyat Palestin terus tabah dan sesungguhnya rakyat Malaysia akan memperjuangkan hak2 kamu.. Selamat hari Guru untuk semua guru d Malaysia gak.. :D

Golden Rose said...

moga Yahudi laknatullah mendapat pembalasannya....

Cikgu Ma said...

majlis kemuncak hari guru skolah saya buat esok...hari just raikan surat perintah sebab TPM nak umum apa tah

anisalya said...

salam...

semoga kita semua dilindungiNYA. begitu jugak dengan rakyat palestin.

IntaNBerliaN said...

selamat hari guru jugak utk smeua guru2..

patutlah sy nampak kt fb arini byk gambar profile guna pic ni...

Asmara said...

Salam Marya, moga sihat2 selalu. Thanks info ni. baru jugak tau. :D

NOOR FATIN said...

Semoga Allah membalas perbuatan mereka kan kak.. ;)

wahh saya xpenah jadi cikguu. sebab tak minatt. hehehe

Pok Amai-Amai said...

Sejahtera ke atas kita, Umat Islam!

Awak pun pnh jdk cikgu sementara? Sy pun. Heheheheh...

Gen2Merah said...

moga umat Islam akan sentiasa di rahmati oleh Allah... salam hari guru ya kak

|| NaFiRaa || said...

Salam Marya..
Zura baru tahu pasal hari Naqbah semalam.. sebelom nih memang tak pernah tahu pon.. huhuhuhu..

selamat hari guru..:)

eMMe said...

kite pun doa moga suatu hari nnt Palestin dpt pembelaan dan kejayaan mempertahankan negara dari jajahan Yahudi Laknatullah...

CikLily Putih said...

selamat hari guru cikgu marya...

Mama2Q said...

saya pun pernah bercita2 nak jadi cekgu!

jemarisuri said...

selamat hari guru marya...ayah js dh jadi guru pencen tp js tak plak jadi guru...hehe

Ummi Iman said...

Salam Marya,
Huh baru 2 jam balik dr sogo shopping baju iman ;)
Ingat nak tukar juga gambar tu, tapi tak sempat2. Jarang on FB skrg. Lebih suka blogging. Kalau on 5 minit je ;)

Samalah saya pun pernah jadi ustazah sementara masa lepas SPM selama 3 bulan. Seronok juga :) hehe kenapa ustazah sebab saya ex student sek agama dulu ;) kita beza 7 tahun. Rasa tua pula saya ;)

Nida said...

Bila mengenangkan penderitaan rakyat Palestin, memang amat empati terhadap nasib mereka...

Macam mana umat Islam nak membantu sedangkan dalam umat tu sendiri asyik duk berperang sesama sendiri... sedih melihatkannya... :'(

.:fyzz:. said...

Salam marya..holla

mmg zalim sngt rejim zionis and puak Yahudi ni...mmg dpt Ar Rahman di dunia..tp takkan dpt Ar Rahim di akhirat puak yahudi nih..

waa cayalah..marya penh jd temporary teacher ya..waa anak2 murid yg foto kt atas nih msti dh besar2 dh skang kn...
nk nak..citer ar ..saya nk tau ..kisah disebalik jd cikgu nih..

Ibuhani said...

Smoga Allah SWT slmtkn Palestine...n Slmt Hari GURU, Marya....hihihi...ibuhani pun pernah jd guru sandaran jugak lepas fron 6 n lepas berhenti keje Bank!

mama aini said...

bestnya pernah dipanggil cikgu marya !!..