Gracias!

Oct 26, 2012

Eid Adha Mubarak ♥♥♥

Assalammualaikum wbt.

Hola!

Eid Adha Mubarak 1433H! 

May ALLAH SWT accept the hajj performed by HIS guest. And those who have never been for hajj be blessed with the opportunity to do so and be HIS guest for the next hajj...insya'ALLAH... Ameen...

"Their meat will not reach ALLAH, nor will their blood, but what reaches HIM is piety from you. Thus have We subjected them to you that you may glorify ALLAH for that (to) which He has guided you; and give good tidings to the doers of good." Surah Al Hajj 22:37

Raya Qurban kali ke-2 di bumi Peru :)

Perasaan, biasa-biasa je... Actually, we are in blues... Blue, blues mood... hiks...

Rindu? Rindu dah semestinya... Tapi lebih daripada tu... kerisauan & kegusaran dalam hati hanya ALLAH sahaja yang tahu...


Vegetarian Pizza... Itu je yang boleh makan & beli... Penat seharian masak rendang, kuah kacang & nasi himpit (arroz keke) dengan melayan si dak tecik yang tak seberapa sihat kebelakangan ni... :(

Batuk, selsema, demam & muntah hanpir 2-3 kali sehari... Badan yang makin mengecut... Ya ALLAH terasa luluh hati ni... Tapi tak terluah, takut nanti ada yang tersalah sangka dan merisaukan yang tersayang yang jauh dimata :'(


Kata nak mamam Pizza tapi bila depan mata, cuit sikit je... Lepas tu taknak, takut muntah katanya... Berjumpa doktor bukan sekali dua, dah berbondong-bondong ubat kimia masuk dalam pewut...huks :(


Inca Cola yang menjadi pujaan hati pun dipandang sebelah mata... :(


Siapa yang tak tahu, yang tak pernah ambil tahu, yang warna hitam/ungu tulah buah zaitun (olive)! Fresh... 


Di pagi raya, babah pergi masjid berseorangan... Tinggallah kami anak beranak suram & bermuram...


Masih boleh tersenyum walaupun badan tak bermaya... 


Semalam sempat mengajar kawan (Peruana) memasak rendang & kuah kacang... Dengan cara saya mengikut tekak saya, macamlah 'terror' sangat kan ;)


Hidangan pun tampak hambar... Takde mood nak kemana-mana mengenangkan si kecik masih tak seberapa sihat... Me & Mr Hubby pun dah terasa tak sedap badan... Semalam berpuasa hanya tawakal padaNYA sahaja, berjangkit sudah dari si tecik... Kafarah dosa-dosa... Ibadah yang dilakukan ikhlas dari hati... Ops, ikhlas tak boleh disebut-sebut!

Thank you for reading!

Salam Aidiladha dari kami sekeluarga... From Peru With Love ♥♥♥ 


32 comments:

~~zana@pb~~ said...

Slm idul adha Marya, agaknya si kecik nak alah cuaca kot? Mcm anak akk baru ni muntah2 jg, walau dah besar runsing jg hati ibunya. Maklum, skrg musim hujan, panas.....tak menentu.

Knor said...

salam maya..

byk hidangannya..meriah.

kesian adik tu..cepat baik ye..

rostina76 said...

salam aidil adha marya&family.....alahai kesian Iman. begitule adat kalau org tersayang xsihat kita mmg susah hati & xde mood walau d hari raya. apapun semoga Iman cepat2 sembuh & ceria seperti sediakala. amin3x

rostina76 said...

salam aidil adha marya&family.....alahai kesian Iman. begitule adat kalau org tersayang xsihat kita mmg susah hati & xde mood walau d hari raya. apapun semoga Iman cepat2 sembuh & ceria seperti sediakala. amin3x

♥MAMASYAZA♥ said...

salam aidiladha dari akak. akak kat sini pun dah seminggu sakit tekak, tak jugak baik2. semoga hero kecik tu cepat sembuh. take care ok

azieazah said...

Sarung kerusi meja makan tu jahit sendirik, kah? hehehe

Amboiii hensem kecik demam plak ya? Hmmm... kalu kat kampung bleh gak la guna ubat kampung, kan? Budak kecik bukan elok makan pil banyak sangat. Apapun semoga segera sembuh.

Selamat Aidil Adha buat MARYA sekeluarga, wpun jauh di rantau orang...

maszull said...

assalamualaikum marya...salam aidil adha buat marya...kesian si kecik tu dok sorang2 menghadap makanan kat meja tu...:)

Daddy Ziyyad said...

Salam Aidiladha buat Marya sekeluarga..semoga anak cepat sembuh ya..saya tgk berita ada rusuhan di Lima..hope u all sekeluarga selamat..

Cikgu Ma said...

wah...beraya bi Peru kemai hebat kak...saya buat yg simple jerr...laksa....tp lupa lak nak snap gmbar tayang kat akak...hihihi

AmirFX said...

Salam.. Hola MArya! Selamat Hari Raya Haji... Pizza tu nampak sedap jer...

CaDLyNN said...

iman! get well soon dear..
salam aidiladha utk kakmarya sekeluarga :)

rumah kuning said...

ciannya dak tecik tu. takde selera ya.
Semoga cepat sembuh.

Wak Gelas™ said...

wak pon teringin nak gi Peru jugakk.. ahaaaKs

Khairul Abdullah said...

Eid Mubarak buat Pn.Marya sekeluarga.

~najwa~ said...

terlambat sudah...selamat menyambut aidiladha kak!

Acik Erna said...

Wkmsallam Marya..salam eiduladha..apa khabar daktecit dan marya sekeluarga..acik harap semuanya sihat dan dibawah perlindungan yang maha esa..

eLL said...

salam aidil adha kak. saya suka olive kalau letak dalam pizza,

mamavogue said...

Assalam Marya,
sian nyer Iman tak sehat..
Bila anak tak sehat, mmg hati ibu2 ni luluh, sedey sgt2..

Semoga Allah memberkati Marya sekeluarga, sentiasa dibawah lindungan Nya dan sentiasa dirahmati Nya.

Salam Aidiladha dari mamavogue sekeluarga..

Pokok Manggis Depan Rumah said...

Beraya di tempat orang. Beza akak kan. Sabar akak ye. Selamat hari raya. Semoga akak selamat di sana.

Sidratul Muntaha said...

selaamt hari raya marya..
hmm..
ank2 pun pakat2 plak demam2 nih

Queenie said...

hola marya!

salam eid adha...

kesiannya hero tecit tu...naper gaknya ek? kdg2 mungkin mmg proses nak meninggi badan kata orang... serba serbi tak kena kat tekak dia... asalkan jgn sampai tak cukup air sudahla marya..

buah zaitun dalam piza sedap ek? akak sker! awak ajga diri n family kat sana ya marya...

Kesuma Angsana said...

wah meriahnyer & hidangan mcm di mesia juga hehehe

Ddila said...

Salam aidiladha Mar!

S! M4T4 C0KL4T said...

salam aidiladha buat marya sekeluarga...moga abg cepat sembuh ye...^^

Ibuhani said...

Salam aidil adha. Smoga iman cepat sembuh...cepat2 makan ubat sebelum melarat ye!

mama aryan said...

semoga si kecik sudah sembuh dr sakitnya ye

aizamia3 said...

selamat hari raya buat kak maya dan keluarga.. moga si tecik tu cepat sembuh hendakNYA..

ShimaSalleh said...

eh sama la iman ngan aqil.. klu dah muntah tamo mkn byk2 dah... Nanti muntah katanya @ dia akan ckp dah konyang hikhik... Cuaca disana tak menentu ke kak Mar? Harap iman cepat sembuh ye..

sal ya said...

harapnya semua okay2 je.

Puan Kutu said...

terasa juga suasana beraya tu bila ada rendang n nasi himpit..semoga iman cpt sembuh

ieda said...

salam eid adha juga buat mayra ..
sorry dikk lama x jenggah sini huhuhu
wahh seronok , menu sama macam di malaysia juga kan .. rajin mayra masak .. ;)

bukan main sorang tuu landing2 depan makanan .. ciann dia ;)

mama aini said...

maaf mama terlambat sampai..apapun mama respect kat marya..masih sempat menyediakan juadah aidiladha disana..ok lagi tak kalau mama ucapkan salam aidiladha.. ;)