Gracias!

Sep 18, 2012

End of Blessed Eid- Entry Makan-makan! :))

Assalammualaikum...

Hola a todos!

 Raya dah pun berakhir...16 September 2012 bersamaan 29 Syawal 1433H kebetulan pula hari tersebut juga adalah Hari Malaysia! Rasanya tak terlewat nak ucap 'Feliz Dia Malasia a todos! :))

"Semoga ALLAH lindungi negaraku yang tercinta... Semoga ALLAH rahmati segala usaha yang baik-baik yang dilakukan oleh kerajaan... Semoga ALLAH nyahkan pengkhianat-pengkhianat negara... Moga yang baik-baik sahaja atasmu wahai semenanjung emas... Ameen ya Rab... :)) *Baca & doa dalam hati banyak-banyak moga dikabulkan*"

Back to my house...hahaha ;D melepaskan geram nak story tentang masak-memasak... Sekarang ni jarang dapat jenguk blog... haisshhh...

Ahad, saya gigih masak-memasak (padahal hari-hari lain pun gigih jugak...hehehe)... Kami ada tetamu istimewa, bagi kami semua tetamu pun istimewa sebab tetamu tu kan membawa rezeki :))

Masa jamuan hari raya dulu, Kak Siti & hubby tak dapat datang sebab mereka pergi ke Washington sebab anak dia belajar di sana... Terus beraya di sana... Jadi, walaupun dah penghujung raya kami tetap nak juga jemput mereka sebab kami ni rapat dah macam adik-beradik :))

Kebetulan adik Kak Siti adalah lecturer saya masa di UiTM dulu... :):) Oh ya, Kak Siti ni officemate Mr Hubby... PA TYT Duta Besar :))


Kebetulan Kak Siti pun baru je habis puasa enam jadi elok sangatlah, macam sambutan rayalah untuk dia :)


Dak tecik ni orang belum start makan dia dah makan dulu...hiks... Ambik gambar dah pandai tunjuk-tunjuk aksi 'ngegada' dia tu...hehee :D


Suka makan papadom! Rasanya separuh papadom tu dia yang abiskan... Babah kata nasib baik nama babah bukan "Saadom"...kehkehkeh... kalau Saadom jadi babahdom lah pulak ye tak?

 Eerrr tak kelakar pun... =='


Nasi beriani... Terlebih pewarna! Huwaaa... T__T


Kurma daging! :)


Salsa de tomate! ;))


Ayam masak merah favourite hubby :)


Nilah Kak Siti & hubby... 

Iman nampak 'cekeding' betullah...huhuhuu... takpelah janji anak ummi sihat... Baju yang Iman pakai tu Kak Siti beli masa pergi US itu hari... Bilalah nak sampai USA ni ye babah? ngeee~~

Chau mi amor! :)

 P.S. Nanti BW slow-slow ye... ;))

31 comments:

eva said...

uwaaa sedap giler suma makanan.. kakak ni mmg pandai masak.. suka tgk.. teringin nak mintak blaja.. hehe

kakcik said...

Assalamualaikum Marya.

Betul tu, biarlah Iman kurus janji dia sihat dan cerdas. :)

Aku Seorang Pengembara said...

Salam Marya

huish.....rajin nyer mengasah bakat2 memasak....

USA tu sepelaung jer dari situ..cer laung...mesti dengau nyer....hehe....

Huda said...

sedap dan terernya awak masak..

norhidana said...

as salam Marya,

wah2 rajin nye memasak2 lg yek... heheheh itulah nasi beriani tu td ingtkan ns kunyit ke apa... tp rasanyer dia msti ttp sedapkan...
Iman nampak makin bijak, pastu pandai bt aksi comel2 laktu hehehe...

Mariambebakar said...

Salam Sweetie,
Uwaaa,.
Marya punya masakan ngalahkan saya yang berada kat tanah tumpah sendiri ni :)..Tapi realitinya nampak best sangat..
Erk, ada pulak rempah kurma kat peru?..hihihihi,

Cikgu Ma said...

salam kak marya...moga akak sehat bersama incik nazri( btol kan?) dan iman di sana =)

dah raya sampai sbulan ni, akak dah ganti puasa ke?hik²

Cikgu Ma said...

salam kak marya...moga akak sehat bersama incik nazri( btol kan?) dan iman di sana =)

dah raya sampai sbulan ni, akak dah ganti puasa ke?hik²

♥MAMASYAZA♥ said...

alahaiii sedapnya tgk nasi beriani ngan kurma daging tu. mmg feveret akak

Anum said...

nampak sedap semua makanan nie

Nens Collection said...

hehe..mcm pelik la plak panggil kak siti kan akak..sbbnyer lec.yg ngajar..mest kite panggil mdm atau puan kan..tp sbb dh 1 opis ngn hubby akak..nk x nak kene panggil kak jugak ek..hehe

Rai Ourkizuna said...

salam marya,

menarik betul rupa ayam masak merah tu..cantik je merahnya..

CaDLyNN said...

sume akak masak nmpk sedapppppp :)

|| NaFiRaa || said...

Salam Marya~
terus telan air liur di pagi hari.. kekeke..
'salsa de tomate' tu ape?? nampak cam menggiurkan jek~

okeh~ lepas nih zura pon nak gigih memasak juga.. sebab rasa malu ngan Marya.. duk kat Peru pon leh masak macam2.. hehehehe

Pen Biru said...

salam marya..amboi syiokk betol dia memasak yee

Telor Power said...

nyesal dtg jengah ke sini....lapo tgk lauk2 tu.

mmg menetap kat negara sana ker sis?

IntaNBerliaN said...

akak ni mmg pndai msk kan... semua masakan akak vouge2.. ;-)

ijayuji said...

Salam maryaaaa!!!!! welkem backkk!!! ececece.... hari2 pun rajin masak2 jugak kan marya ehehe.... untung betul kalau dpt jadik jiran dia ni dah lah duk negara org dpt jiran mcm marya melompattt ke bulannn lah kita hari2 dtg berkunjung hihihi... maksud kita masak sama2 makan tengah hari sama2 suami takde g kerja kita yg pompuan ni buat jugak lerr projek kat rumah kan? :D semuannnnnyaaaaa nmpk sedap2 sungguh nikmat betul kalau ada masa tu :D

Bulan Syurga Firdausi said...

alhamdulillah byk rzki kan...US e..suh kwn akk pos utk sy shelai jgk heee dapat da visa US?nanti ade la tu rzki akak insyaAllah :)

Kesuma Angsana said...

sedapnyer lauk pauk tu!

maszull said...

assalamualaikum marya...sedap nyer menu2 yg disajikan tu...:)

Rina AVAIL a.k.a Cik Betty said...

mmg gigih la marya ni memasak..nmpk menggiurkan pulak tu semuanyaa


so cute muka iman makan papadom hehe

wahida said...

iman sama mcm anak aku si adik tu...dah besar makin cekeding...huhu..tak pe lah nok, janji anak2 kita sihat...kita doakan yg baik utk dorang...


sedap betul aku tgk ayam masak merah tu...

Rumah Kuning said...

ayam tu nampak sedap.
nasi tu kuning... hehehe

Mila@Rimbun said...

Salam Marya... wahhh best masak kurma tuh.. yum yum

m.u.l.a.n said...

kalo dekat mau mintak marya masakkan lagi sekali, boleh terjah raya rumah marya...!! pastinya sedaaappp..!!! iman, aunty pon suka pepedoms tau..

Manan Qayyim said...

sedapnye makan tu kak...
dah abis raye... teringat lagi rendang & lemang...

My recent post :
1)Doa dijauhkan daripada sifat Riak
2)Menangkis Penghinaan Terhadap Rasulullah - Isu Video Innocence Of Muslim.

sal ya said...

terbaik!!! hehehe...

mama aini said...

pandainya marya masak..apapun iman tetap comil dgn baju baru dr US tu..

Sidratul Muntaha said...

seminggu lepas naik raya
tmpt keje aku sayik buat mkn2..
senak perut weih
apepun alhamdulillah
rezeki Allah beri

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

meriah je warnanya kak marya.. baru menggoda nasik beriani tu (^___^)