Gracias!

Apr 24, 2011

Bos is always right?

Semenjak akhir-akhir ni aku kerap bermimpi marah dekat bos aku...rasa puas sangat...tapi kenapa boleh termimpi-mimpi pulak eh...mungkin banyak sangat perasaan terpendam kot...rasa tak puas hati...dalam mimpi tu aku maki-maki dia cakap yang aku takkan duduk lama dekat ofis ni lagi...aku nak tukar jabatan lain, lepas tu aku nak cuti tanpa gaji ikut laki aku...hahaha...Macam poyo pun ada jugak..aku pun tak pasti kenapa aku cakap macam tu dalam mimpi...Macam tak rasional pun ada jugak....

In private sector 'client or customer is always right' but when you're working in public/statutory body or whatever that close to government sector the quotes have to be changed as 'bos is always right'...And we have to accept the fact...even your bos is damn stupid because he can't even get  a simple job done on his own, never give you a guidance and expecting you to do all the works on your own, repetitively questioning your work unnecessarily, berlagak pandai padahal bodoh & sombong, cerita pasal benda yang bukan-bukan, pandai bermuka-muka, kedekut & etc.etc. And at the end of the day, he’ll take all the credits..tak ke macam hampeh....Tapi itulah realitinya...

Tapi yang paling aku tak suka bila bos yang pandai mengambil kesempatan and memanupulasi orang lain...Dan orang-orang ni pulak kategori yang kuat 'kipas' @ kaki bodek...meluat betul melihat kombinasi orang-orang macam ni...belakang kutuk-kutuk...depan peluk-peluk...macam haram kan? Itulah politik namanya...

No comments: