Gracias!

Apr 11, 2011

Aman Tapi Sunyi

Semalam aku cuti sakit (MC), tak tahan rasanya badan...hari ni masuk kerja tengok ofis lengang...biasalah kerja macam kitorang ni memang selalu outstation...tapi ada jugak yang pergi berkursus...aman rasanya...takdelah dengar suara mengilai-ngilai ketawa...cakap kuat-kuat, cerita pasal politiklah, pasal telur tiruan, pergi bercuti, pasal bonus & macam-macamlah...kadang-kadang pening kepala dengar...ada masa terhibur juga...Bila dah semua takde rasa sunyilah jugak...

Tapi kalau aku diberi pilihan aku lebih suka kalau ada bilik sendiri...privacy sikit...takdelah macam sekarang ni satu bilik sumbat 9 orang...tak kira lelaki perempuan, partition pun takde...buat ape semua orang nampak...nampak tu tak kisahlah tapi ada yang suka menyibuk tu yang aku paling tak tahan...apa yang kita buat semua nak ambik tahu...

Agak-agak bilalah aku dapat keluar dari tempat ni ye...enjoy tapi tak happy...Ntahlah ye...sampai bila ye aku kena kerja di sini...di bilik ini...jawatan ini...company ni...??? Letih nak fikir...orang lain ada rasa macam ni tak? Korang macamana???



2 comments:

mrsazrul said...

hehe... yes..memang alwiz pun terpikir sampai biler akan duk kat sini?? position nie??? huhuhuh

MaryaYusof said...

Rahmah: Jom kite carik kerja lain nak...hehehehee