Assalammualaikum wbt...
Hola mi amor!
Since am joining preggers group, jadinya cerita-cerita dalam blog ni pun akan lebih 'focus' on my preggy experience lah ye! Maaflah itu je mood yang ada untuk menulis... hehehe... Kesian kat you all yang kena hadap cerita yang mungkin membosankan ni ;))
Nampak gayanya kena tukar 'title' blog ni dari "FROM PERU WITH LOVE" kepada "FROM PREGGYLAND WITH LOVE" pulok! hikhikhik :D
Saya rasa kena abadikan pengalaman yang kedua ni dalam 'diary' ni sebab masa Iman dulu tak berpeluang pun nak catat tiap detik yang dilalui sebab faktor kesihatan... CTS- only people who's had the experience can tell you what it's like... Ok, full stop! :)
Pejam celik pejam celik dah nak masuk 20 weeks... insya'Allah by end of this February Mac :) Maknanya ada 4 months to go! Rasa kejap je... Oh, I can't wait to finish this 2nd trimester! Setiap hari berdoa biarlah segala-galanya yang baik-baik sahaja...
Saya tak sabar nak rasa baby movement & tendangan-tendangan manja dia... Sekarang ni kalau tinggal berdua dengan Iman dah rasa ada seorang lagi 'teman'... Masa minggu 13-16 haritu, I can feel those wiggles! Terutama sekali bila saya berbaring mengiring ke sebelah kiri... at first I just thought that was gas! Kadang-kadang rasa macam flutter of a butterfly, a tickle with a feather is moving inside my belly!
Tapi bila perut makin membesar ni saya dah tak rasa dah movement tu... Or maybe its just my imagination as I'm too exciting to have those feeling & sensation... huhuhu... Atau perhaps my tummy dah makin banyak lemak dan membuatkan pergerakan comel tu saya tak rasa dah...hehehe :p ;))
Hari-hari dok complain dengan hubby, "Where did my butterfly go?" "Oh, babah dah hilang dah rasa butterfly dalam perut ummi" huhuhuuu... Macam biasa hubby akan cakap, "Takpe, dia baik-baik je dalam tu"...
15 weeks & 4 days
Masa scan ni baby dah 10cm... Ya Allah, lindungi anak kami...
Hari-hari Abang Iman akan cakap dengan baby & cium perut ummi... Bila ummi tanya, "Adik buat apa dalam perut ummi?" Iman akan jawab, "Adik lompat-lompat! Lepas tu dia 'burp, burp'" sambil tunjuk mulut macam minum air & sendawa! hehehe...
Iman still macam tu jugak manja & taknak lekang dengan saya... Agak merisaukan, harap dia pandai bawak diri nanti... Hari-hari saya pesan, "Iman dah tak boleh manja-manja & nak peluk-peluk selalu dengan ummi nanti kesian dengan adik. Nanti Iman tidur dengan babah ye, sebab Iman dah selalu tidur dengan Ummi." Biasanya Iman akan jawab macam ni, "Ala, kenapa pulak? Adik tidur dengan babahlah, Iman tidur dengan ummi."
Alahai... macamana ni? T____T
Rasanya sampai masanya nanti dia akan faham kan... insya'Allah, Iman will be good abang! :))
Terima kasih sudi baca! xoxoxo









