Gracias!

Jun 8, 2011

My Iman...

Cepat betul masa berlalu...Iman makin membesar & makin bijak macam anak-anak orang lain jugak...bila fikir balik tak sangka aku dah ada anak sebesar Iman heheheheee..rasa macam baru semalam  belajar sambil bercouple2...ahaks

Sekarang Iman dah pandai menyusun kata-kata...walaupun kadang-kadang sepatah haram aku tak paham die cakap ape...Iman start bercakap masa umur die 7 bulan...First word dia, adalah cat memang tak pelat langsung...

Lepas tu, perkataan lain yang die dapat...babah, wawa (for uwan), then nenek (ni pun tak pelat gak) cuma umi je die lambat sikit nak sebut....Sekarang semua dah okay...sebutan pun dah clear sikit...

Kitorang husband & wife memang selalu pergi kenduri, tak kisahlah kenduri kahwin ke, doa selamat ke, aqiqah ke...dah orang jemput kitorang pergi jelah...lagi-lagi dapat  makan free..heheheee...Iman memang excited kalau pergi kenduri semua kenduri pun die panggil pak pak pong...'tenyok pantin'   ( tengok pengantin)...sebijik ikut perangai aku sebab mak aku cakap kecik-kecik dulu aku suka tengok pengantin...LOL

Nak jadi cerita, semalam masa kemas-kemas rumah aku terjumpa surat khabar yang babah beli,  nak harap aku beli memang takdelah sebabnya aku suka baca online je...surat khabar hari Sabtu yang lepas, masa time aku belek-belek tu Iman pun menyibuklah sekali...sampai kat satu page tu ternampaklah gambor ni...



Sambil tepuk-tepuk and panggil aku, "Umi, umi...pantin (Pengantin), pak pak pong..." Hahaha...terkedu aku kejap...Selama ni aku ingat die tak paham pengantin tu ape...

Macam budak lain, Iman pun ada rancangan kegemaran dia sendiri...macam Barney & Friends, Bong Bong Bak (Tom Tom Bak), Rancangan  TVIQ yang ada Uncle Aznil, bijak memang bijak..aku pun tak tahu ape namanya tu...tapi yang paling die suke cartoon UPIN IPIN...memang semua budak-budak sebaya Iman suka tengok cartoon ni ke???!

Iman pun suka sangat makan aiskrim & gula-gula lollipop...tak suka betul bile Iman makan gula-gula lollipop ni sebab jadi comot & selekeh...abis baju semua...sigh>>>>

Ni bukan lollipoplah Umi...ni aiskrimlah...

Babah cakap comel je...

Mmmm...ndapnyeee...

No comments: